28. September 2022
  WEITERE NEWS
Aktuelles aus
L
ibrary
Essentials

In der Ausgabe 6/2022 (September 2022) lesen Sie u.a.:

  • Data Librarianship: Aktuelle Entwick­lungen und Heraus­forderungen
  • Kommt es zu einem Comeback von Information Professionals in Medienunternehmen?
  • Open Access ist gut für die Wissenschaft, aber nicht ohne Risiken
  • Paper Mills als eine ernsthafte Bedrohung für die wissenschaftliche Integrität
  • Aktuelle Trends in der Hochschulbildung
  • Daten zur wissenschaftlichen Verlagsbranche
  • Sind A-Books die Zukunft des gedruckten Buchs?
u.v.m.
  fachbuchjournal
Ausgabe 4 / 2022

ASTRONOMIE
Die Welt über unseren Köpfen

PHILOSOPHIE
Philosophie in der islamischen Welt

ZEITGESCHICHTE
Frantz Fanon: Für eine afrikanische Revolution

RECHT
Umwelt- und Klimaschutzrecht

BETRIEBSWIRTSCHAFT
Nachhaltig managen

BIOGRAFIEN
Herrscherinnen mit Einfluss

uvm

IFLA Statement on UNESCO: Education, Science and Culture:
Shared Objectives Need Shared Efforts

Bild: Photo: Jean-Pierre Dalbéra, via Wikipedia Commons
UNESCO HQ

On 16 October 2017, following the announcement by the governments of the United States and Israel of their intention to leave UNESCO, IFLA released the following statement:

Education, Science and Culture: Shared Objectives Need Shared Effort

The International Federation of Library Associations and Institutions (IFLA) regrets the announcement by the US and Israel of their withdrawal from UNESCO, and encourages all parties to work together to find a positive solution.  

Libraries play a vital role in promoting education, advancing science, and preserving and celebrating culture. IFLA, as a global network, is built on the basis that our institutions, and our activities, gain from discussion, and cooperation, across borders. We advance faster and in a more sustainable way towards these objectives - as institutions and as societies - when we do it together.  

IFLA, as the global voice of libraries, therefore affirms the value of UNESCO as a global intergovernmental organisation in the field of education, science and culture, working with libraries to achieve our common goals. We encourage all governments to join us in this.

https://www.ifla.org/node/11888