22. April 2025
  WEITERE NEWS
Aktuelles aus
L
ibrary
Essentials

In der Ausgabe 2/2025 (März 2025) lesen Sie u.a.:

  • Educause AI Landscape Study:
    KI in Bildungs-
    einrichtungen
  • Transparente Daten für vertrauens-
    würdiges maschinelles Lernen
  • Open Research Management:
    Eine neue Jisc-Studie
  • Thema-Klassifikation und Bibliodiversität
  • IFLA Report: Library Leadership –
    Führen im Bibliothekswesen
  • Leitfaden für zukunftsfähige
    bibliografische Datenbanken
  • Data Literacy/Datenkompetenz:
    Wie integrative Gemeinschaften
    den Unterschied machen
  • Neurodiversity in Bibliotheken:
    Wege zu einer inklusiven Arbeitskultur
  • Bibliotheken und Social-Media Forschung
  • Clarivate führt abonnementbasierten Zugang für Bibliotheken ein
  • KI-generierte Bücher
    in Öffentlichen Bibliotheken
u.v.m.
  fachbuchjournal

FEIS – International Symposium on the Future of Education in Information Science

The International Symposium on the Future of Education in Information Science (FEIS 2018) is intended to stimulate discussion about educational pathways for the information specialists of the future. Today's and future knowledge society profoundly changes the way in which information is produced, organized and accessed, and calls for a reshaping of traditional studies in library, archives and documentation. (...)The aim of the EINFOSE project is to overcome differences that exist in the area of entry requirements and learning outcomes for Master courses offered by European universities in the field of Information Science.

http://feis2018.di.unipi.it/