19. April 2025
  WEITERE NEWS
Aktuelles aus
L
ibrary
Essentials

In der Ausgabe 2/2025 (März 2025) lesen Sie u.a.:

  • Educause AI Landscape Study:
    KI in Bildungs-
    einrichtungen
  • Transparente Daten für vertrauens-
    würdiges maschinelles Lernen
  • Open Research Management:
    Eine neue Jisc-Studie
  • Thema-Klassifikation und Bibliodiversität
  • IFLA Report: Library Leadership –
    Führen im Bibliothekswesen
  • Leitfaden für zukunftsfähige
    bibliografische Datenbanken
  • Data Literacy/Datenkompetenz:
    Wie integrative Gemeinschaften
    den Unterschied machen
  • Neurodiversity in Bibliotheken:
    Wege zu einer inklusiven Arbeitskultur
  • Bibliotheken und Social-Media Forschung
  • Clarivate führt abonnementbasierten Zugang für Bibliotheken ein
  • KI-generierte Bücher
    in Öffentlichen Bibliotheken
u.v.m.
  fachbuchjournal

ARL, CNI, EDUCAUSE Release “Stewarding the Scholarly and Cultural Record,”
Fourth Installment of Emerging Technologies Report

The fourth installment of Mapping the Current Landscape of Research Library Engagement with Emerging Technologies in Research and Learning explores several of the emerging technologies that pose new challenges and offer new solutions to managing digital content throughout its life cycle. The section released today addresses the library’s role in advancing open research and publishing practices, reinforcing integrity and trust in the scholarly and cultural record, and preserving the evolving scholarly and cultural record.

https://www.arl.org/news/arl-cni-educause-release-stewarding-the-scholarly-and-cultural-record-fourth-installment-of-emerging-technologies-report/